IPEW - INTERNATIONAL PERCUSSION ENSEMBLE WEEK

5. Međunarodni tjedan udaraljkaša

International Percussion Ensemble Week – IPEW’08

 

BIOGRAFIJE:

Igor LEŠNIK jedan je od vodećih europskih udaraljkaša današnjice. Njegove aktivnosti i postignuća među kojima valja izdvojiti mnogobrojne suradnje sa slavnim svjetskim glazbenicima, bogatu kolekciju snimljenih nosača zvuka i gostovanja diljem svijeta, općenito su doprinijele promociji hrvatske glazbe na međunarodnoj razini, te istodobno omogućile recepciju hrvatske udaraljkaške glazbe u svijetu.

Od 1984. Lešnik je vodio udaraljkašku sekciju Simfonijskog orkestra HRT-a, a od 1990. započeo je s organizacijom internacionalnih udaraljkaških događanja. S obzirom na ugled osnivača Odsjeka za udaraljke na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i izvrsnog praktičara, često gostuje kao predavač na međunarodno priznatim sveučilištima. Predsjednik je hrvatskog ogranka Percussive Arts Society i autor više izdanih članaka na temu udaraljki i udaraljkaške glazbe. Kao što intenzivno muzicira i koncertira, aktivno se bavi skladateljskim radom. Njegova se djela mogu pronaći na koncertnim ceduljama vrsnih solista i ansambala, kao i na popisu skladbi različitih udaraljkaških natjecanja.

U Hrvatskoj je dobio nagrade Josip Slavenski (1990.) i Milka Trnina (1995.), U Francuskoj je osvojio titulu viteza za postignuća u umjetnosti i književnosti,  Chevalier dans l’Ordre des Arts et Lettres ( 2002.), a na svjetskoj razini priznat je kao voditelj najboljeg svjetskog studentskog ansambla na natjecanju Percussive Arts Society u Nashvilleu (USA).

 

Antonio SANTANGELO pripada trećoj generaciji iz obitelji Santangelo koja je svoje radne aktivnosti usmjerila na udaraljke. Među svima njima upravo je Antonio Santangelo najaktivniji pedagog. Istovremeno, njegovi biografski podaci i snimke otkrivaju vještog glazbenika praktičara. Pozicija predsjednika Percussive Art Society, redovnog profesora pri glazbenom konzervatoriju G.B. Pergolesi u Fermu, umjetničkog direktora Dana udaraljki u Italiji i promicatelja udaraljkaške glazbe općenito, otkrivaju dovoljno o njegovom angažmanu i bezuvjetnoj predanosti svom poslu. Kao orkestralni glazbenik surađivao s vrhunskim glazbenicima. Potpomognut pedagoškim talentom, svoje umijeće i vještinu svirke prenio je na svoju djecu, Francesu i Claudija.

 

Francesca SANTANGELO je kao kćerka Antonija Santangela prve susrete s udaraljkama ostvarila još u najranijem djetinjstvu. Službenu glazbenu edukaciju pod očevim je tutorstvom započela u osmoj godini života, da bi s jedanaest nastupila na međunarodnom natjecanju za djecu Mali Mozart u Montecarlu, a s trinaest po prvi puta svirala kao solistica uz filharmonijski orkestar. Ove je godine diplomirala na Odsjeku za udaraljke pri Staatliche Hochshule für Musik und Darstellende Kunst u Stuttgartu. Trenutno svira u freiburškoj Operi.

 

Claudio SANTANGELO mlađi je brat Francesce, te sin Antonia Santangela. Još u drugoj godini života pokazao je afinitet prema udaraljkama. Ljubav prema udaraljkama je u praksu pretvorio uz pomoć djeda, također udaraljkaša i autora djela Invito alla batteria. Zahvaljujući ocu koji ga je pripremao na tehničkoj i interpretacijskoj razini, Claudio Santangelo je sudjelovao i pobjeđivao na nizu nacionalnih  i internacionalnih natjecanja. Primio je nagradu predsjednika Italije (Medaglia d’ Argento). Zajedno sa sestrom Francescom, godine 2005. predstavljao je Italiju tijekom festivala perKumania u Parizu.

 

 

Tajvanski udaraljkaš Lin CHIN CHENG stekao je internacionalni ugled već u devetnaestoj godini kada je postao laureat Marimba Competition u Belgiji 2004. Ove godine je osvojio prvu nagradu na 4. Natjecanju europskih solista u Birminghamu.

Osnovao je dvije udaraljkaške skupine, Brisbane PE i udaraljkaški kvartet Traffic. Osnovao je projekt Formosa koji se bavi isključivo tajvanskom tradicionalnom kulturom. Danas se usavršava na Royal Conservatory of Music u Antwerpenu kod marimba – virtuoza, profesora Ludwiga Alberta, te se intenzivno bavi skladanjem.

 

John H. BECK je profesor udaraljki pri Odsjeku za puhačke instrumente i udaraljke na Eastman School of Music u američkom Rochesteru. U toj je instituciji prisutan još od 1959. godine, gdje se školovao, a potom poučavao nove generacije. U najaktivnijem razdoblju svog radnog vijeka Beck je svirao kao udaraljkaš, timpanist i solo marimbist, ostvarujući niz solističkih nastupa uz renomirane američke i svjetske komorne, simfonijske i filharmonijske orkestre. Nastupao je kao dirigent, pisao stručne članke, te se intenzivno bavio skladanjem. Svojim glazbeno – umjetničkim dostignućima zaslužio je mjesto predsjednika New Yorškog odsjeka Percussive Arts Society (1976-1982), nacionalnog drugog potpredsjednika, prvog potpredsjednika i predsjednika na nacionalnoj razini. Kroz proteklih tridesetak godina primio je mnogo počasnih nagrada, a među posljednjima se ističe uključenje u kuću slave Percussive Art Society 1999. godine, te nagrada Edwin Peck Curtis za najboljeg pedagoga dodiplomskog studija.

 

Evaristo AGUILAR školovao se u Velikoj Britaniji, Meksiku i Kanadi, a titulu doktora glazbene umjetnosti stekao je na University of Salford u Machesteru, Velika Britanija. Dobitnik je nekoliko stipendija meksičkih kulturnih institucija za prezentiranje suvremene meksičke glazbe za udaraljke. Tijekom svojeg umjetničkog rada promovirao je glazbu Huasteca kroz projekt Rhythms of the Huasteca prilagođavajući je za razne vrste udaraljki u akademskom i umjetničkom kontekstu. Na taj je način diljem nekoliko kontinenata pružio svjetskoj publici osuvremenjenu perspektivu na različite ritmove i zvukove te atraktivne meksičke regije. Evaristo Aguilar danas predaje u rodnom Mexicu na Facultad de Música, Universidad Autónoma de Tamaulipas u Tampicu.

 

Andres ÅSTRAND se glazbeno identificira s tri djelatnosti: improvizator, udaraljkaš i skladatelj. Skladao je glazbu za puhačke kvintete, kvartete saksofona, zborove i big bandove. Izvodio je svoja djela na instrumentima od leda, vojnim avionima, traktorima, zgradama… Skladao je glazbu za multimedijske projekte koji su uključivali ples, video – projekcije ili pak skulpture od vatre. Osim klasičnom glazbom bavi se jazzom, svira u flamenco sastavima, ansamblima za čistu improvizaciju ili suvremenu klasičnu glazbu. Od 2002. godine ravnatelj je društva za udaraljkašku umjetnost P.A.S. (Percussive Arts Society).

 

Rolf LANDBERG djeluje kao samostalni umjetnik te kao dio sastava Global Percussion Network. Raznolikost je najbolja riječ kojim se može opisati njegovo glazbeno djelovanje. Nastupao je u raznim glazbenim sastavima poput udaraljkaških ansambala, simfonijskih orkestara, mjuzikla, ansambala za renesansnu glazbu, big bandova, te rock sastava. Snimao je za televizijske i radio produkcije. Jedna od njegovih najvećih strasti je pedagoški rad. Osim rada na visokoškolskoj ustanovi, Landberg je voditelj sastava Vasby Peccussion Ensemble, grupe učenika od 13 do 18 godina starosti, uzrastu kojem Landberg prilagođava svoje kompozicijske uratke. Redovito održava edukativne seminare na udaraljkaškim radionicama. U razdoblju od 2002. do 2004. godine, obnašao je funkciju predsjednika švedskog ogranka udaraljkaškog društva P.A.S. (Percussive Arts Society).

 

Daniel SAUR rođen je u obitelji glazbenika, što ga je potaklo da se u najranijoj dobi odluči za poziv glazbenika. Tri godine za redom izabran je za člana Nacionalnog Orkestra Mladih (National Youth Orchestra), s kojim je nastupao u zemlji i inozemstvu. Magistrirao je na School of Music u Pitei, University of Lulea. Radio je kao predavač, a kao samostalni umjetnik svirao je na turnejama s različitim komornim i opernim orkestrima. Ravnatelj je udaraljkaške sekcije na School of Music, University of Lulea, te udaraljkaškog instituta Percussive Institute of Framnas Music School.

 

Ludwig ALBERT započeo je svoju međunarodnu karijeru nakon završetka školovanja na Royal Conservatory of Music u Antwerpenu. Pri tokijskom Toho Gakuan Music School učio je sviranje marimbe uz japanskog marimbistu Keika Abea. Istražujući nove zvukove, Albert je ostvario mnoge zanimljive projekte kombinirajući marimbu sa ljudskim glasom ili pak temeljeći svoja djela na tradicionalnoj glazbi raznih naroda. Godine 1996. osnovao je organizaciju Marimba-projects u svrhu razvitka te specifične umjetnosti kroz glazbeno-pedagoška događanja. Zbog takvih inicijativa 2001. godine postao je umjetnički ravnatelj manifestacije Universal Marimba Competition & Festival of Belgium, voditelj ljetne škole International Marimba Summer School, Keiko Abe International Marimba Academy te voditelj sastava Flanders Marimba Masters. Kao Yamaha-artist redovito svira na Yamaha 6000 Concert marimbi te je prvi umjetnik koji se tijekom svojih nastupa putem raznih efekata trudi približiti umjetnost marimbe što široj publici. Prigodom proslave 10-e obljetnice njegova rada, 2006. godine, izdao je  dvostruki nosač zvuka koji je samo u Belgiji prodan u više od 10.000 primjeraka.

 

Raphaël AGGERY rođen je u obitelji udaraljkaša. Svoj je glazbenički put započeo u jazz klubovima u staroj jezgri Nice. Komornu glazbu je otkrio svirajući s kvintetom Carré. Znatiželja za novim zvukovima i ljudima 2000. godine odvela ga je do klase profesora Jeana Geoffroya i na Superior Musical School Lyon CNSM i potom 2001. do Percussions Claviers de Lyon – ansambla s kojim je upoznao sve čari udaraljkaške glazbe. S dvojicom prijatelja paralelno je osnovao je trio Yarn s kojim je osvojio prvu nagradu na IPCL natjecanju u Luxemburgu 2002. i snimio nosač zvuka na kojem se mogu pronaći sve Bachove trio sonate u obradi za tri marimbe.

 

Sylvie AUBELLE je vještinu svirke udaraljki učila na uglednoj Superior Musical School Lyon CNSM u klasi profesora Françoisa Dupina. Neizmjerna ljubav prema glazbi i muziciranju odredila je njezin životni put. Vizija u kojoj glazbu doživljava kao dio lanca između glazbenika, glumca, plesača, lutkara… odvela ju je do Percussions Claviers de Lyon – ansambla u kojem je mogla ostvariti vlastitu projekciju gesamtkunstwerka.

 

Henri – Charles CAGET jedan je od vodećih autoriteta udaraljkaške glazbe danas u Francuskoj. Dvije diplome s prestižnih sveučilišta (New Orleans i Lefévre), usavršavanja i pedagoški rad na Visokoj glazbenoj školi CNSM u Lyonu, gdje je i sam diplomirao u klasi Françoisa Dupina, samo su dio njegovog bogatog životopisa. Svira s više različitih, usko specijaliziranih ansambala, no najintenzivnije radi s Percussions Claviers de Lyon, ansamblom u kojem zajedno s kolegom Gérardom Lecointeom dijeli mjesto umjetničkog direktora. Imidž ansambla temelji se upravo na njihovoj viziji udaraljkaša kao putnika kroz vrijeme, periode i stilove, na relaciji od objekta do instrumenta, od tišine do zvuka proizvedenog taktilnom ili vizualnom gestom, od riječi do ritma… U tom procesu spremno suprotstavlja skladatelje i inženjere zvuka, elektro – akustičare, slikare, plesače, pjevače, pisce… sve one koji dijele istu želju za spontanom kreativnošću.

Gilles DUMOULIN još je kao sedmogodišnji dječak odlučio biti udaraljkaš. U osamnaestoj godini upisao konzervatorij Clermont – Ferrand, a potom položio prijemni i za Superior Musical School Lyon CNSM gdje je diplomirao u klasi Jeana Geoffroyja. Njegov interes dugo je vremena bio fokusiram na simfonijsku i suvremenu glazbu, da bi se danas u centru njegovog zanimanja našlo skladanje, plesna glazba, koncerti, pedagoški rad… Od 2002. godine svira s Martinom Moulinom u duetu Les Hérisson – lanternes, istodobno uživa u salsa ritmovima i muzicira s više lyonskih sastava. Na ovom nesigurnom putu, Percussion Claviers de Lyon postao je oslonac za njegovu motivaciju, predanost i profesionalno zadovoljstvo.

 

Gérard LECOINTE duša je ansambla Percussions Claviers de Lyon. Nakon oficijelnog pijanističkog školovanja, ritmovi jazza su ga ponijeli do udaraljki, pa se tako 1972. pridružio klasi Alana Londeixa na Konzervatoriju u Lyonu. Odluka za Superior Musical School CNSM u Lyonu i klasu Françoisa Dupina izrodila je ideju i koncepciju ansambla PCL. Jedan je od osnivaču orkestra Opere u Lyonu, svirao je s glazbenicima poput Kenta Nagana i Johna Eliota Gardinera, bio je solo udaraljkaš Foruma, ansambla specijaliziranog za suvremenu glazbu i član Ensemble Orchestral Contemporain. No od 1998. sve veće aktivnosti PCL – a odvele su ga u novom smjeru. Danas, Lecointe kao umjetnički direktor najintenzivnije radi s ansamblom PCL, dio svog vremena posvećuje pedagoškom radu, piše pedagoške knjige, sklada i radi kao umjetnički ravnatelj FIPA-e (International Forum for Contemporary Percussions).

 

            Relativno kratka, ali zato izuzetno bogata povijest zagrebačkog ansambla biNg bang seže u 1999. godinu, kada je pod umjetničkim vodstvom Igora Lešnika osnovan kao stalni ansambl Hrvatske glazbene mladeži. Nakon samo pet godina djelovanja i intenzivnog muziciranja, a zatim i osamostaljenja (2004.)  biNg bang je proglašen najboljim studentskim sastavom na svijetu na natjecanju Percussive Arts Society u Nashvilleu (USA). Dakako, priznanja nisu zaostala u matičnoj zemlji, pa je tako ansambl dobio nagradu Ivo Vuljević kao najbolji mladi ansambl u Hrvatskoj, te Rektorovu nagradu Sveučilišta u Zagrebu. biNg Bang muzicira i u međunarodnoj postavi koju čine najbolji studenti udaraljki zagrebačke Muzičke akademije i laureati s brojnih natjecanja. Gostovanja ansambla rasprostiru se po čitavom globusu, sve od europskih, preko azijskih zemalja do Sjeverne i Južne Amerike. biNg bang je u ovih osam godina ugostio sjajne soliste i/ili dirigente: Ney Rosauro i Fernando Hashimoto (Brazil); Jean Geoffroy (Francuska); John Beck, Payton MacDonald i Michael Udow (SAD); Angel Frette (Argentina); Ludwig Albert (Belgija)…

Njihov nosač zvuka naslovljen biNg bang plays lešnik objavljen za američku tvrtku Equilibrium postigao je brojne međunarodne uspjehe, a u pripremi je još jedan s programom sastavljenim od djela hrvatskih i inozemnih autora posvećenih ovome sastavu.

 

DUO AXOUM osnovali su godine 2000. Elwira Slazak i Gabriel Collet. S vjesni svojih izvanrednih glazbenih vještina i virtuoznosti, Duo Axoum izvodi sasvim eklektični repertoar sastavljen od probranih suvremenih glazbenih djela. Njihova besprijekorna tehnika i avangardna vizija glazbe omogućuje im da neprestano istražuju svoje instrumente i njihove granice. U potpunosti posvećeni suvremenoj glazbi, u svojih su sedam godina postojanja izveli veliki broj suvremenih djela od kojih su mnoga bila posvećena upravo njima. Diplomirali su na Kraljevskom konzervatoriju u Parizu i Bruxellessu, osvajali prve nagrade na europskim i svjetskim natjecanjima, da bi došli do ugleda koji im omogućuje gostovanja u ulogama predavača ili članova žirija. Na njihovom prvom CD-u snimljenom 2006. godine mogu se pronaći suvremene izvorno pisane skladbe za duo marimba.

 

THE EASTMAN PERCUSSION ENSEMBLE čine studenti Odsjeka za puhačke instrumente i udaraljke pri Eastman School of Music. Program ansambla orijentiran je na stvaralaštvo 20. i 21. stoljeća i uključuje sva veća djela za ovu vrstu glazbenog sastava. Sudjelovanje i svirka u ansamblu dio je formalnog obrazovanja studenata od kojih se očekuje da sa svojim voditeljem godišnje prirede najmanje četiri koncertna programa.

 

GLOBAL PERCUSSION NETWORK švedski je udaraljkaški ansambl kojeg čine Andres Astrand, Rolf Landberg, Daniel Saur i Thomas Bohlin. Od početka svojega rada, posvetili su se razvoju jedinstvene zvukovne zvonkosti pri njihovim izvedbama. Ovi iznimni umjetnici plijene interes publike izrazitom virtuoznošću koja melodijskim udaraljkaškim instrumentima daje novi dimenziju koristeći čistu improvizaciju i dizajn zvuka kako bi što više modernizirali svoj ionako vrlo moderan način sviranja. Nastupali su s velikim uspjehom na festivalima i koncertima u Rusiji, Finskoj, Južnoj Koreji, SAD-u, Argentini, Meksiku, Japanu i Švedskoj. Snimili su dva nosača zvuka: Rauk (2001.) i  Ice Dance (2002.). 

 

FLANDERS MARIMBA MASTERS osnovao je Ludwig Albert u svrhu istraživanja novih zvukovnih mogućnosti marimbe. Ideja eksperimentiranja sa zvukovima i zvukovnim kombinacijama odvela ga je izvan granica tradicionalnog repertoara marimbe. Svih devet članova ansambla studenti su u Albertovoj klasi na Royal Conservatory of Music, Dance & Theatre of Antwerp-Belgium. Nekoliko članova dobitnici su istaknutih međunarodnih nagrada na natjecanjima marimbe. Pod vodstvom Ludwiga Alberta ovaj iznimni sastav koristi glazbu Istoka i Zapada, izabirući klasične teme, odsječke filmske glazbe, tradicionalne glazbe i ritmova cijeloga svijeta, stvarajući na taj način specifičnu i interesantnu fuziju glazbenih stilova. Tijekom 2007. i 2008. osim zakazanog snimanja nosača zvuka, Flanders Marimba Masters nastupit će na nekoliko evropskih i azijskih festivala.

 

PERCUSSIONS CLAVIERS DE LYON je jedan od najboljih i najoriginalnijih udaraljkaških ansambala danas koji još od 1983. ne prestaje oduševljavati publiku od Lyona do Singapura. Sa svojim marimbama, vibrafonima i ksilofonima ovi virtuozi, vođeni željom za savršenošću i voljom da svoju glazbu neprestano dijele s publikom, prolaze i prodiru iza granica žanrova, oblika i tehnika. Oni skladaju svoja i vješto aranžiraju već postojeća djela. Njihov je repertoar gotovo nemoguće klasificirati. S djelima koji se protežu od  Ravela do popularnih pjesama  i suvremene glazbe, PCL svaki svoj koncert pretvara u show s brižljivo osmišljenom rasvjetom i kostimima – priču u kojoj Bach i Ravel susreću Zappu i moderne suvremene glazbenike. Članovi ansambla su: Raphaël AGGERY, Sylvie AUBELLE, Henri-Charles CAGET, Gilles DUMOULIN i Gérard LECOINTE.

 

 

IPEW 2016
IPEW 2024. banner bez sponzora za web
IPEW 2023. banner
IPEW-2022---banner
IPEW-2021---banner
IPEW-2020-banner
IPEW-2019-banner
IPEW-2018-banner
IPEW-2017-banner
ipew2016banner
ipew 2015 banner
IPEW 2014 banner
ipew 2013 banner
ipew 2012 banner
ipew 2011 banner
ipew 2010 banner
ipew 2009 banner 1
ipew 2008 banner
ipew 2007 banner
ipew 2006 banner