web analytics

IPEW 2004

U Bjelovaru se od 16. do 22. veljače 2004. održao prvi međunarodni tjedan udaraljkaških ansambala – International Percussion Ensemble Week (IPEW). Bio je jedinstveni festival-seminar u svijetu, koji je privukao oko 50 sudionika i brojnu publiku ne samo iz Bjelovara, već i iz Zagreba, Križevaca, Požege, Daruvara, Vrbovca, Virja i ostalih mjesta i gradova u blizini Bjelovara.

Četiri vrhunska udaraljkaša: Fernando Hashimoto iz Brazila, Jean Geoffroy iz Francuske, Manel Ramada iz Španjolske i Igor Lešnik iz Hrvatske, te njihovi asistenti i članovi ansambala, svakoga su dana sudjelovali na jutarnjim predavanjima, te na majstorskim klasama i poslijepodnevnim probama ansambala. Svake večeri jedna od gostujućih grupa održala je koncert u odlično posjećenoj dvorani bjelovarskog Doma kulture. Raznovrsnost programa koncerata zadovoljila je najrazličitije glazbene afinitete.

Ideja festivala bila je u predstavljanju različitih nacionalnih udaraljkaških škola, pa smo tako čuli vješte udaraljkaše sastava “Bing Bang”, predstavnike hrvatske škole, kroz maštovite skladbe Igora Lešnika, koji su, kao i uvijek, nastupom oduševili publiku.

Francuzi su se, između ostalog, predstavili Geoffroyevim obradama Bachovih skladbi za marimbu, koje je mladi trio “Yarn” odsvirao koncentracijom i skladom kakva se rijetko susreće i kod poznatijih komornih sastava. Njihovi kolege, također iz Francuske, “Trio de Bubar”, iznenadili su publiku virtuoznim i duhovitim improvizacijama na najrazličitijim udaraljkama te korištenjem otpadaka i dječjih igračaka.

 

Vatreni Španjolci sastava “Perkustra” zapalili su publiku svirkom kakvoj niti bengalke ne bi bile pretjerani dodatak njihovoj sceničnosti i dinamici, a publiku su, osim strastvenim španjolskim ritmovima osvojili i suptilnom duhovitom pantomimom u kojoj su kao udaraljke koristili lepeze.

 

S drugog kraja svijeta stigla je brazilska skupina “Grupu” i donijela nam ritmove brazilskih plesova kao i bogatstvo zvukovnog kolorita njihove domovine kojoj su, može se kazati, udaraljke i ritam nacionalna obilježja. Ipak, sve su to pretočili u suvremenu glazbu pa publika nije uvijek mogla prepoznati sambu, rumbu i batucadu. «Iskupili» su se predvodivši karnevalsku udaraljkašku povorku ulicama Bjelovara u subotu.

 

Na festivalu je gostovao američki udaraljkaš i skladatelj Michael Udow čija su se djela izvela na završnom koncertu u subotu u Bjelovaru te na koncertu u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog u Zagrebu u nedjelju 22. veljače.

Izvrsna atmosfera i značaj ove manifestacije mogu se sažeti u rečenice koju je, nama organizatorima iz Bjelovara – Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog, uputio gost iz Španjolske: “Hvala Vam što ste organizirali ovaj događaj! Ne mogu Vam opisati koliko je ovaj tjedan značajan za nas i koliko smo mnogo postigli i naučili kao udaraljkaši ali i kao ljudi. Hrvatsku i Bjelovar zavoljeli smo zauvijek.”

 

O festivalu su izvještavali: Medijski pokrovitelj VEČERNJI LIST i  BJELOVARSKO BILOGORSKI RADIO koji je u svojim emisijama, slušateljima svakodnevno u 1330 sati, omogućio uvid u sadržaj dopodnevnih radionica te su mogli upoznati sve voditelje i sadržaj večernjih koncerata; ponedjeljak – Igor Lešnik, utorak – mladi solisti, srijeda – Jean Geoffroy, četvrtak – Manel Ramada, petak – Fernando Hashimoto, subota – Michael Udow i Ivana Bilić. Hrvatska televizija je za Županijsku panoramu snimila večernje koncerte od kojih su neki viđeni u emisiji «Dobro jutro Hrvatska» i «Hrvatska danas». Snimljeni su razgovori s voditeljima ansambala i koncerti koji su korišteni za emisije na III. programu hrvatskog radija, urednica Jana Haluza. U gradskom su listu «Bjelovarac» objavljena dva članka. Bjelovarski karikaturist Branko Medak izradio je karikature voditelja ansambala.